VrijdagAnders

“Bij VrijdagAnders kan ik over de grenzen van mijn wereld heenkijken”

Theaterdirecteur

Publiciteit met passie

vrijdag 18 maart 2011
Buiten wordt het voorzichtig lente, op deze VrijdagAnders in maart. De narcissen op Landgoed Kraaybeekerhof staan al in bloei. Nog even en de knoppen van struiken en bomen gaan open.


Binnen in het koetshuis zitten dertien mensen in een kring. Verschillende werelden ontmoeten elkaar. Die van woningcorporaties, theater en zorginstellingen.
Publiciteit met passie. Dat is het thema waarvoor iedereen vandaag naar VrijdagAnders is gekomen.


Vindingrijkheid en creativiteit in publiciteit. Bevorderen van wederzijds begrip in het krachtenveld rondom de organisatie. Zo positief mogelijk in de publiciteit komen. Met gedrevenheid en met zichtbaar plezier vertelt Peter Pors over zijn passie voor publiciteit. “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen het over ons heeft?” Dat is de kernvraag van zijn klanten, waarop Peter Pors originele en passende antwoorden geeft. Met beeld en geluid laat hij ons daarvan aansprekende voorbeelden zien. En hij vertelt de verhalen en anekdotes erachter.


Bescheidenheid, niet op de voorgrond willen treden of de vrees om boodschappen te brengen die je niet kunt nakomen. Dat zijn zo de redenen waarom de organisaties van sommige deelnemers nog niet zo bewust bezig zijn met publiciteit. In ons midden zijn ook vertegenwoordigers van organisaties die professioneel werken aan publiciteit. Door het inschakelen van de pers en het benutten van de kansen die social media bieden. “Wij doen niet anders dan ons afvragen hoe wij ons kunnen profileren”, zegt een theaterdirecteur.


Lijstjes maken. Dat is wat Peter Pors ons adviseert. Lijstjes van onze communicatieboodschappen. Als eerste stap naar proactieve communicatie over onze organisaties en projecten. Gericht op het genereren van publiciteit. Vervolgens geeft Peter Pors ons een handvol nuttige tips over het vergroten van de nieuwswaarde van onze boodschap.


Er zijn ideeën genoeg in organisaties. Een opdracht om persmomenten te ontdekken in een korte casus levert het bewijs en resulteert in een overvloed aan ideeën. “Wees niet langer bescheiden en breng die ideeën in de praktijk”, zegt Peter Pors. “Vertel het verhaal van uw organisatie. En laat anderen het doorvertellen. Dat is de kracht van publiciteit met passie!”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

foto’s: Beno Munneke

VrijdagAnders is onderdeel van AnderAdvies consultancy / coaching / mediation | 06 51964842 | frans.romkes@anderadvies.nl